پلی به جاودانگی

سفر به سوی بینهایت ، زندگی ادامه دارد....

پلی به جاودانگی

سفر به سوی بینهایت ، زندگی ادامه دارد....

منم هستم


امروز بعد از مدت ها فرصتی دست داد تا دوباره چیزی بنویسم.روزی ۱۷_۱۸ ساعت کار،از چهار و نیم صبح تا آخر شب، توانی برای رسیدگی به سایر کارها باقی نمی گذاشت.احتیاج به تنهایی و خلوت دارم که احتمالا تا آخر این هفته بتونم به این خلوت دست پیدا کنم.

این چندوقت فشار خیلی زیادی تحمل کردم. مسائل کاری، خانوادگی و اجتماعی به شدت روحیه ام رو کاهش داده و باید توی این چند روز خودمو بازسازی کنم.از طرفی مشکل تیروئیدم دوباره داره عود میکنه که این یعنی حال خیلی بدی رو برام به ارمغان آورده.

با این روند کاری برنامه های من دارن هرروز عقب تر می‌افتن، در نتیجه فعلا فرصتی برای انجامشون ندارم.

 بعد از کش و قوس های فراوان،بلاخره مصرف قرص ضد اضطراب رو شروع کردم. تاثیر خوبی داشته و این خیلی معرکه است.

چند وقت پیش توی همین بلاگ اسکای، یکی نوشته بود که تراپیستش بهش مصرف قرص رو پیشنهاد کرده ولی اون نتونسته قبول کنه.نوشته بود اون لحظه به خودم گفتم یعنی قراره قرص حال منو خوب کنه نه خودم؟ یعنی با این فکر باید کنار بیام که اون قرص منو بهبود داد و خودم هیچ کاری نکردم؟

البته تا حدودی حرفش درسته. چقدر خوب میشه اگه خود ما بتونیم به خودمون کمک کنیم، بر همه چیز غلبه کنیم و راه زندگی رو پیش ببریم اما همیشه همه چیز به این خوبی نیست. گاهی مسئله اونقدر بغرنجه، که چاره ای جز کمک گرفتن وجود نداره. گاهی دشمن ما اونقدر بزرگه که توانایی در حد سوپر من برای شکستش لازمه. با همه این ها هیچ عیبی نداره که مشاوره بگیریم،قرص بخوریم یا هر کاری لازمه براش انجام بدیم. حالا من توی این دسته ام. اضطرابی که من تجربه میکردم میشه گفت حتی توان کشتن منو داشت. بعد از مدت ها مبارزه با غول بی شاخ و دمی که حداقل صد برابر من توان داشت، نتیجه ای که گرفتم این بود که باید راهی برای قوی تر کردن خودم و در عین حال ضعیف کردن اون پیدا کنم. خوردن قرص دقیقا همین کارو کرده.حالا دیگه دوتا رقیب برابریم.حالا جنگیدن معنا میده.حالا میتونم به خودم مسلط باشم و هر بار پیروزیم رو جشن بگیرم.حالا دارم خیلی از جنبه های زندگیم رو میبینم اونایی رو که زیر فشار اضطراب نمیدیدم.

دلم میخواست به اون شخص و به خودم و هر کسی که مثل ماست بگم، هیچ اشکالی نداره کمک بگیری، به جایی تکیه بدی یا حتی قرص بخوری. مهم اینه که بتونیم برای خودمون کاری کنیم. مهم نتیجه این تلاش هاست. به نظرم بهتره افراطی نباشیم و روی بعضی افکار بیشتر فکر کنیم و اگر لازمه اصلاحشون کنیم. شاید زودتر مصرف کردن قرص یا مشاوره گرفتن ما رو از درد و رنج زیادی نجات بده. یه جایی خواندم : به یکی میگن سیگار رو ترک کن، هنوز دیر نشده، تو میتونی! اونم در جواب میگه: حالا که میگید فعلا دیر نشده، پس هنوز فرصت دارم که سیگار بکشم.پس ترک نمیکنم.باید گفت آره درسته هنوز دیر نشده، اما شاید همین فردا دیگه خیلی دیر شده باشه.

پس از هر راهی که ممکنه به خودمون کمک کنیم. زندگی هنوز شگفتی های زیادی برای کشف کردن داره...


یک اتفاق با مزه:

یکی از علائقم آب لمبو کردن اناره.یعنی میمیرم براش.امروز پشت چرخ خیاطی نشسته بودم که برام انار آوردن.منم مثل کسی که داره یه کار خیلی مهم انجام میده،با عشق و رغبت شروع به فشردنش کردم.داشتم فکر میکردم که چقدر خوشمزه و دوست داشتنیه که برای اولین بار در تاریخ، انارم ترکید و خودم و کل  محیط رو قرمز کرد.راستش حتی ترکیدنش هم خیلی قشنگ بود. پیشنهاد میکنم آب لمبو کنید خیلی خوشمزه است.البته باید انار خوب تهیه کنید که داخلش گندیده نباشه.

نظرات 4 + ارسال نظر
لیمو پنج‌شنبه 12 آبان 1401 ساعت 18:23 https://lemonn.blogsky.com/

این چه حرفیه عزیز من؟
در واقع من باید متاسف باشم برای اون حجم از غم و ناراحتی که بروز دادم اما خب واقعا نمیتونستم تحمل کنم، همون گفتن کلی سبکم کرد.
+ بله من فراموش نکردم و همچنان منتظر خبر موفقیتت هستم

کار خوبی کردی که نوشتی، اینجوری آدم سبک میشه
من دیگه چی باید بگم که کلا دارم درباره این جور چیزا مینویسم؟
+ ممنونم که منتظر هستی، خدا کنه اون روز برسه عزیزم
برات بهترین ها رو میخوام

لیمو چهارشنبه 11 آبان 1401 ساعت 11:17 https://lemonn.blogsky.com/

سلام رهاجانم امیدوارم همیشه خوب باشی.
مامان من همیشه میگه اون فشاری که به اعصاب میاد بابت تحمل درد یا اضطراب صدمه ش چندین برابر اون قرصه، پس چرا خودآزاری :))
+ انار آب لمبو خیییلی از آب انار بهتره اما بدیش اینه که وقتی بریزه دیگه پاک هم نمیشه و از اون بدتر همون موردیه که گفتی؛ پوسیدگی یا حشرات

سلام لیمو جونم
ممنونم امیدوارم تو هم خوب باشی
مادرتون درست می‌فرمایند.من خیلی حساسم سر قرص خوردن،ولی دیگه تصمیم گرفتم قبولش کنمشاید اینم بخش مهم و لازمی از پروسه موفقیت باشه کی میدونه

+من که عاشق آب لمبو ام ولی همیشه ترس اون موارد توی دلم هست.در نتیجه خیلی دقت میکنم خراب نباشه
میخونمت لیمو جان،شرمنده که نتونستم با هات همدردی کنم.ببخش اگه نتونستم نظر بذارم ولی حتما میخونم

جان دو چهارشنبه 11 آبان 1401 ساعت 01:15 https://johndoe.blogsky.com/

سلام
واقعا خسته نباشید هم تلاش و هم پشتکار و آینده نگری فوق‌العاده ای دارید
این تاریک بری تاریک برگردی خونه رو تجربه اش رو داشتم و کلی از کار و برنامه عقب می‌اندازه اصلا فرصت نمی‌ده که هیچ آدم رو فرسوده می‌کنه و حالا مشکلات جامعه هم بماند که دردی روی دردهاست و امیدوارم که تایم استراحت‌تون بیشتر و خلوت خوبی پیدا کنید و برنامه‌هاتون رو بتونید جلو ببرید.
توضیحاتتون هم در مورد کمک و مبارزه هم خیلی خوب بود و امیدوارم و آرزو توی این زمینه هم موفق باشید.

+ جایتان خالی اتفاقا دو روز گذشته رفته بودم کمک همسایه‌مان تو باغ انارش و دریایی از انار بود و به هرسو می‌نگرستم انار بود، می‌گفتین به نیت شما هم انار می خوردم البته بزرگ نبودن و معمولی بودن. یه دونه بزرگ و قرمز هم پیدا کردم بازش کردم دیدم داخلش گندیده‌هست دو تا کرم کوچیک هم دارن گشت زنی می‌کنند

سلام
ممنونم بابت این همه تعریف.راستش به نظر من شما هم خیلی با پشتکار و قوی هستین.بدون شک آینده روشنی در انتظار شماست
کار شده تمام زندگیمون،دیگه نمیشه به چیز دیگه ای فکر کرد.ولی خب به وقتش میوه همه این سختی ها رو خواهیم چید.
مرسی که برام آرزوی موفقیت کردی و همچنین امیدوارم شما هم موفق باشی.
در مورد خلوت هم باید بگم کنسل شد،ببینم هفته بعد میشه یا نه!فعلا که خبری نیست

+چه خوب که رفتین باغ، و چه حیف که میوه های تازه گندیده و کرمو بودن.برای آب لمبو باید انار بزرگ و حتما سالم باشه،یه پا متخصص شدم در این زمینه
پست هاتون رو میخونم شاید نتونم کامنت بذارم ولی میخونم.حواسم به صندلی داغ هست

سلام سه‌شنبه 10 آبان 1401 ساعت 21:52

آب انار به نظرت بهتر نیست
اونم ترش باشد و کمی هم نمک بهش بزنی
امیدوارم دهانت آب نیفتاده باشد

خب چرا دهنم آب افتاد، ولی من به هیچ وجه نمیتونم میوه های ترش بخورم. سالها قبل خوردم با اون نمک که گفتید واقعا خوشمزه بود.بعد از بیماری دیگه نمیتونم بخورم.یه زمانی عاشق قره قروت و لواشک و اینا بودم...
+آب انار با دستگاه درست حسابی باید گرفته بشه، دونه هاش له نشن و طعم تلخ پوستش هم قاطیش نشه.آب لمبو از نظر من رجحان داره
موفق باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد